خرید کولر گازی – 14 نکته مهم

خرید کولر گازی – 14 نکته مهم – آسان پکیج

خرید کولر گازی از آن دست مواردی است که مشتریان باید دقت بالایی روی آن داشته باشند. با توجه به قیمت بالای امروزه کولر گازی ها، باید در هنگام خرید دقت بالایی داشت تا بعدا دچار مشکل نشوید. علاوه بر نوع کالا، برند و اصل بودن آن و همچنین قیمت آن باید به موارد بسیار مهم دیگری نیز دقت شود. اغلب خریداران به برند و قسمت و توان کولر گازی توجه می کنند با این حال بخش های مهم دیگری نیز وجود دارند که می توانند بعد از خرید برای شما چالش برانگیز باشند.

مجموعه اسان پکیج به عنوان یک مجموعه تخصصی در زمینه تعمیر پکیج و کولر گازی در طول این سالها تجربیات و دانش بالایی را به دست آورده است. به همین دلیل ما در این مقاله به شما مواردی را اعلام می کنید که در هنگام خرید کولر گازی مد نظر خود قرار دهید. این موارد به شما کمک میکند که بعد از خرید، یک تجربه استفاده رضایت بخش را از کولر گازی خود داشته و هزینه های سرویس سالیانه کولر گازی خود را به شدت کاهش دهید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راهنمای خرید کولر گازی

در ابتدا باید به شما بگوییم که برند کولر گازی به بودجه شما بستگی دارد. ما تبلیغ هیچ نوع برند و یا محصولی رو نمی کنیم. همچنین اصالت کالا و اصل بودن آن در هنگام خرید از مواردی است که بین خریدار و وجدان فروشنده قرار می گیرد. طبعا با توجه به شرایط کشور و تحریم ها، ورود قطعات اصل به کشور به شدت محدود شده است. پس باید تا جایی که امکان دارد از فروشنده های معتبر و برند های شناخته شده خرید کنید تا بعدا به مشکلات عدیده ای برخورد نکنید. بهتر است به سراغ نکات فنی و مهم دیگر برویم که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.


راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی


1- نوع کولر گازی

اولین قدم برای خرید کولر گازی انتخاب نوع آن است. منظور از نوع برند کولر گازی نیست بلکه یکی از انواع مختلف آن است. کولر گازی که اغلب استفاده می شود از نوع اسپیلت یا همان دو تکه ای معروف است که بخش کندانسور آن در محیط بیرونی نصب شده و بخش خنک کننده یا پنل ان در داخل نصب می شود. با این حال مدل های دیگری از کولر گازی هم وجود دارد.

مدل های مختلف کولر گازی

  • کولر گازی پنجره ای: این نوع سیستم یک سیستم یک تکه می باشد که تمام اجزای سیکل تبرید در آن قرار دارد بدین معنی که کمپرسور و فن در یک پک قرار دارد. این نوع کولر بر روی پنجره نصب می شود و مناسب اتاق های کوچک و اداری و منازل مسکونی و یا حتی ویلاها و آپارتمان ها است. نکته مهم صدای کمپرسور است که به داخل اتاق نفوذ میکند و ممکن است کمی آزار دهنده باشد.
  • کولر گازی پرتابل: کولر گازی پرتابل به معنای کولر گازی یک تکه بوده که فقط یک لوله خرطومی پلاستیکی پشت آن برای تخلیه گرمای موتور وصل می باشد و بدون نیاز به نصب و لوازم خاصی می باشد. این مدل کولر گازی برای فضاهای کوچک اجاره ای یا استفاده موقت حدود 20 الی 30 متر مربع حداکثر کاربرد داشته و چون چرخ دارند قابل حمل هستند.
  • کولر گازی ایستاده: این نوع کولر های گازی ها بر خلاف کولر متحرک، دو تکه هستند یعنی دارای واحد خارجی نیز هستند. پنل اصلی آن بر روی زمین قرار میگیرد اما کندانسور آنها باید در بیرون از محل نصب گردد. به دلیل قدرت بالای پرتاب هوا و توانایی سرمایش و گرمایش زیاد برای سالن های وسیع و محل های بزرگ مانند سالن های تمرین، همایش ها، رستوران ها، نمایشگاه های خودرو و غیره مناسب هستند.
  • کولر گازی اسپیلت: پرطرفدار ترین مدل کولر گازی در ایران هستند. کولر گازی اسپلیت به دو قسمت تقسیم می‌شود، یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که موتور یا کمپرسور آن است تا بتوانید در محیطی دورتر از محل نصب پنل با حداقل صدا به‌ کارگیری شود. مناسب برای شرکت ها، خانه ها و ادارات است.

2- ظرفیت کولر

خرید کولر گازی چند هزار یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه شود. ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ محل قرار گیری مشخص می شود. از قاعده زیر برای انتخاب کولر گازی مد نظر خود استفاده کنید.


ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ

ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ


نکته مهم: این متراژ ها در واقع فضای مفید و مستقیم تحت نظر کولر است. اگر می خواهید با یک کولر گازی 16 هزار یک سالن 60 متری به همراه دو اتاق خواب را خنک کنید، این کار فشار زیادی به کندانسور وارد میکند. در واقع متراژ های اعلام شده تقریبی و بر اساس دسترسی مستقیم کولر به این متراژ ها است. پس فضای اتاق ها و بخش های دیگر خانه را به این متراژها اضافه نکنید!

3- آب و هوای منطقه مسکونی شما

یکی از نکات مهم در هنگام خرید کولر گازی توجه به آب و هوای منطقه مورد استفاده است. قطعات کولر گازی که برای شمال کشور با آب و هوای مرطوب استفاده می شود با کولر گازی که برای جنوب کشور با آب و هوای گرم استفاده میشود تفاوت دارد! کولرهای گازی حاره ای یکی از انواع کولرهای گازی موجود مخصوص مناطق جنوبی و با آب هوای گرم هستند.

کولرهای گازی به سه کلاس آب و هوایی معتدل (T۱)، خنک (T۲) و گرمسیری (T۳) تقسیم می‌شوند. کولرهایی که دارای کلاس آب و هوایی گرمسیری هستند در مناطق گرمسیر مانند هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان بلوچستان استفاده می‌شوند. نوع کلاس آب وهوایی هر کولر بر روی برچسب انرژی آن درج شده است.

4- آفتاب گیر بودن فضای شما

در هنگام خرید خانه آفتاب گیر بودن آن به شدت مورد توجه است. البته که آفتابگیر بودن خانه باعث زیباتر شدن خانه می شود اما همین آفتابگیر بودن در طول روز های تابستان باعث می شود که فشار زیادی به کندانسور کولر گازی وارد شود!


آفتاب گیر بودن فضای شما

آفتاب گیر بودن فضای شما


در هنگام خرید کولر گازی به این نکته توجه کنید که اگر فضای شما به شدت آفتابگیر باشد باید میزان ۱۰۰۰BTU به ظرفیت فعلی کولرگازی اضافه گردد و اگر فضای شما در اکثر موارد سایه است در نظر گرفتن این مورد لازم نیست.

5- تاثیر ارتفاع سقف در خرید کولر گازی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در میزان ظرفیت کولر گازی ارتفاع سقف است. ارتفاع سقف ساختمان به طور معمول بین ۲٫۷ متر تا ۳٫۰ متر است. در صورتی که ارتفاع سقف از اندازه گفته شده بیشتر باشد باید ظرفیت اسپلیت نیز افزایش یابد.

6- یک کولر گازی یا چند کولر گازی؟

ممکن است برای خانه و یا اداره خود بخواهید یک کولر گازی به ظرفیت بالا بخرید و مطمئن باشید که با این توان، به راحتی تمام فضا خنک می شود اما در عمل متوجه می شوید که اینگونه نیست. در اینجا بهتر است با کارشناسان و تکنسین های خبره در تماس باشید و از مشاوره های آنها استفاده کنید. گاهی خرید چند کولر گازی با توان کمتر، خیلی بهتر از خرید یک کولر گازی با توان بالا ولی بدون کارایی مناسب است.

7- انتخاب کمپرسور مناسب در هنگام خرید کولر گازی

در نگاه اول شما به پنل کولر گازی خود توجه می کنید و زیبایی آن را ملاک قرار می دهید اما کمپرسور کولر گازی به عنوان قلب تپنده آن از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.

در حالت کلی سه نوع کمپرسور وجود دارد:

  • کمپرسور پیستونی: در این نوع کمپرسور از یک پیستون که داخل سیلندر است برای فشرده کردن استفاده می شود. ظرفیت کمپرسور پیستونی معمولا بین ۱۶۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ بی تی یو و یکی از مهمترین عیب های آنها تولید صدای زیاد است. به کمپرسور پیستونی، کمپرسور رفت و برگشتی نیز میگویند.
  • کمپرسور روتاری: کمپرسور روتاری دارای مکانیزم جابجایی مثبت و از نوع چرخشی است. معمولا در جاهایی که حجم فشار و هوا بالاست (فشار هوا در سطح درياها زياد و در ارتفاعات كوهستان‌ها كم است.) از کمپرسور روتاری به جای پیستونی استفاده میشود. روتاری را با ظرفیت های ۶۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ بی تی یو تولید میکنند. روتاری صدای کمتری تولید میکنند و مصرف بهینه تری دارند.
  • کمپرسور اسکرول: به کمپرسور اسکرول، مارپیچی نیز می گویند. حرکت مخالف دو مارپیچ داخلی سبب فشرده شدن گاز می شود. بدین صورت که یکی از مارپیچ ها ثابت و دیگری متحرک می باشد و حرکت حلزون متحرک سبب فشرده شدن گاز میشود.


بهترین کمپرسور در ایران کمپرسور های روتاری هستند. با توجه به دمای هوا در شهر های ساحلی و خنک بودن هوا در شهر های کوهستانی بهترین گزینه برای ایران کمپرسور های روتاری هستند.

 

8- اینورتر دار یا معمولی

یکی از نکاتی که در هنگام خرید کولر گازی به شدت روی آن تاکید می شود اینور تار بودن ویا نبودن آنها است!

اصلا این اینورتر چیست؟ اینورتر بودن قابلیتی است که به واسطه‌ی یک برد الکترونیکی به کمپرسور اضافه می‌شود و در تمام کمپرسورها می‌توان از اینورتر بهره برد. در کولرهای غیر اینورتر زمانی که دمای محیط به حد دلخواهی که به دستگاه داده‌ایم برسد، کمپرسور خاموش می‌شود. با گذشت زمان و هنگامی‌که دمای محیط زیاد شد، کمپرسور دوباره شروع به کار می‌کند. در این کولرها تنها دو حالت برای کمپرسور و موتور وجود دارد: یا روشن است یا خاموش؛ اما کمپرسورهایی که به سیستم اینورتر مجهز هستند، در هنگام رسیدن به دمای مطلوب کمپرسور را خاموش نمی‌کنند و تنها دور موتور را کاهش می‌دهند؛ به همین دلیل به موتورهای با دور متغیر معروف هستند.


اینورتر دار یا معمولی

اینورتر دار یا معمولی


حال می توان به این نتیجه رسید که کولر گازی های اینورتر دار بهتر هستند که خوب طبعا گران تر هم هستند! همچنین فرایند تعمیر کولر های گازی اینورتر دار کمی پیچیده تر و هزینه بر تر است. چرا که دارای برد های الکترونیکی خاصی هستند. با این حال کولر گازی اینورتر دار سریع تر از نوع مولی خود دمای محیط را خنک می کند.

9- برق مصرفی کولر

نکته مهم در هنگام خرید کولر گازی مشخص شدن مقدار مصرف برق آن است. مصرف برق در ایران بالا است. قیمت ان هم رو به افزایش! پس باید در هنگام خرید به شدت روی این گزینه دقت کنید. در بهترین حالت شما برای سه ماه تابستان می خواهید کولر گزای را به مدت حداقل 5 ساعت در روز روشن کنید. در هنگام خرید هم به برچسب انرژی قرار داده شده دقت کنید.

به مقدار مشخص شده در بخش EER یا همان بهره وری انرژی هم دقت شود. به عنوان مثال در صورتی که از یک کولرگازی 18000 Btu/h با گرید A به جای کولری با گرید G استفاده شود بیش از 40 درصد در میزان مصرف برق و هزینه آن صرفه جویی خواهد شد.

10- پرتاب باد کولر گازی چقدر باشد

پرتاب باد یعنی یک کولر تا چه فاصله‌ای می‌تواند باد خنک را انتقال دهد؛ به همین سادگی. معمولا فروشندگان کولر گازی از عددی بر حسب متر استفاده می‌کنند و درست‌اش هم همین است؛ مثلا گفته می‌شود پرتاب باد این کولر ۱۰ متر است و آن یکی تا ۲۰ متر پرتاب باد دارد. مسلم است که پرتاب باد بیشتر به معنی بهتر بودن کولر است. سعی کنید کولری با حداقل پرتاب باد ۱۰ متر تهیه کنید.

11 – میزان صدای کولر را در نظر داشته باشید.

در فصل تابستان قرار است کولر گازی شما به صورت مداوم یا حداقل اکثر تایم روز را روشن باشد و بنابراین مهم است که صدای آن شما را آزار ندهد و به‌خصوص در شب مانع خواب راحت نشود. میزان صدای کولر گازی با دسی‌بل (db) نمایش داده می‌شود و حتما به این عدد توجه داشته باشید. هرچقدر صدای یک کولر گازی پایین‌تر باشد db آن کمتر است. برای مثال اسپلیت‌هایی با صدای کمتر از 50 دسی‌بل گزینه‌های کم‌صدایی به حساب می‌آیند.

12- نوع گاز مورد استفاده در کمپرسور

کم کم به بخش های خاصی از کولر گازی میرسیم که کمتر به آن توجه می شود. یکی از این بخش ها که در هنگام خرید کولر گازی به آن توجه نمی شود نوع گازی است که در کمپرسور استفاده می شود. در واقع بعد ها که بخواهید با کارشناسان و تکنسین ها ما تماس بگیرید به اهمیت این بخش پی خواهید برد!

کمپرسور ها برای عملیات خنک سازی محیط از یک سیکل تبرید استفاده می کنند. برای این کار نیاز به های خطای در داخل کمپرسور است. قدیمی‌ترین گاز R22 است که امروزه استفاده از آن منسوخ و ممنوع شده است، چرا که اثرات مخربی بر محیط زیست دارد. گاز جایگزین در کولر گازی‌ها، گاز ۴۱۰ است که کاملا با محیط‌ زیست سازگار است. در هنگام خرید باید به این نکته دقت کنید که گاز مورد استفاده چه نوعی است و آیا در بازار ایران به راحتی یافت می شود یا خیر؟

13 – ریموت کنترل کولر گازی

همه کولر های گازی به ریموت کنترل عرضه می شوند. با این حال برخی از ریموت ها ساده هستند برخی دیگر نیاز به فیلم و اموزش چند ساعته دارند!


ریموت کنترل کولر گازی

ریموت کنترل کولر گازی


اصلی ترین بخش کولر گازی که همیشه در نزدیک و دستان شما قرار دارد و همین ریموت کنترل استو ریموت آن باید از جنس خوب و کارایی بالایی باشد. خرابی های ریموت کنترل در کولر های گازی به شدت بالا است! قیمت آن ها هم با توجه به اهمیتی که دارند بالا است!

14 – قطعات، گارانتی و خدمات پس از فروش

در هنگام خرید کولر گازی باید به این موضوع هم فکر کنید که آیا در چند سال آینده از این مدل کولر گازی در ایران وجود خواهد داشت یا خیر؟ در واقع باید به فکر قطعات، لوازم جانبی، خدمات پس از فروش، راحتی نصب،راحتی سرویس و کم هزینه بودن آنها نیز فکر کنید. صرفا خرید یک برند خارجی که فعلا در بازار یافت می شود ممکن است سال دیگر اصلا در ایران یافت نشود ملاک نیست. همچنین باید در خرید برند های متفرقه چینی نیز دقت کنید. ممکن است برندی که میخرید اصلا سال اینده کولر گازی تولید نکند و شما در هنگام تعمیر، سرویس و یا خدمات پس از فروش به مشکل برخورد کنید.

تعمیر پکیج و کولر گازی به صورت حرفه‌ای

مجموعه آسان پکیج به صورت تخصصی در زمینه تعمیر پکیج و کولر گازی فعالیت می‌کند. ما به عنوان یک مجموعه پیشرو متعهد هستیم که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهیم. به همین دلیل تیم ما متشکل از بهترین و مجرب‌ترین تکنسین‌ها است. همچنین ما بالاترین سطح کیفیت در وسایل و لوازم جانبی را ارائه می‌دهیم تا بتوانیم رضایت 100 درصد مشتریان خود را جلب کنیم. طیف بالای خدمت در شهرهای مختلف تهران، لواسان، پرند، پردیس، اسلامشهر با بیش از 1000 مشتری نشان دهنده کیفیت بالای کار ما است.

مجموعه آسان پکیج به عنوان یک مجموعه تخصصی در زمینه تعمیر و نصب انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خانگی و تجاری شناخته می‌شود. خدمات این مجموعه شامل نصب و راه‌اندازی، تعمیر، سرویس و خدمات پس از فروش انواع پکیج و کولر گازی است.

تعمیر پکیج و کولر گازی - آسان پکیج

خدمات ارائه شده توسط مجموعه آسان پکیج در شهر های مختلف


با توجه به نیاز مبرم مشتریان به انجام خدمات در محل، خدمات ارائه شده توسط مجموعه آسان پکیج در شهر های مختلف استان تهران و شهر های همجوار به راحتی انجام می شود. فرقی نمی کند که شما در تهران باشید یا در پردیس یا لواسان تنها کافی است که با مجموعه اسان پکیج تماس گرفته و مشکل خود را با ما مطرح کنید. کارشناسان و تکنسین های فنی این مجموعه در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل را را برطرف کرده و راه حل های جامعی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

تعمیر پکیج در اسلامشهر

فرآیند تعمیر پکیج در اسلامشهر با استفاده از متخصصان و تعمیرکاران حرفه‌ای انجام خواهد شد. شما می‌توانید به راحتی تنها با یک تماس از خدمات و سرویس های ما بهره‌مند شوید.

تعمیر پکیج در تهران

فرقی نمی‌کند در کدام یک از مناطق تهران باشید فرآیند تعمیر پکیج در تهران در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود. شما می‌توانید به راحتی با شماره تلفن‌های درج شده در سایت تماس گرفته و مشکل خود را با ما در میان بگذارید. ما در زمینه تعمیر و سرویس سیستم‌های خنک کننده و سیستم‌های گرمایشی منازل، ادارات، مجتمع‌های آموزشی و تجاری و غیره، تخصص لازم را داریم.

تعمیر پکیج در پرند

تعمیر پکیج در پرند تنها با یک تماس به آسانی امکان پذیر است. یکی از ویژگی‌های مجموعه آستان پکیج آشنایی با برندهای مطرح و مورد استفاده در بازار ایران است. تکنسین‌های این مجموعه دوره‌های آموزشی مختلفی را در زمینه تعمیر پکیج و کولر گازی گذرانده‌اند. در نتیجه ما تخصص لازم برای تعمیر و نصب و سروی مدل‌های مختلف را داریم!

تعمیر پکیج در پردیس

فرقی نمی‌کند که شما از سیستم‌های یکپارچه در مجتمع‌ها استفاده کنید و یا از سیستم‌های خانگی، فرایند تعمیر پکیج در پردیس در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌شود. مجموعه آسان پکیج می‌تواند بر اساس نیاز شما و بر اساس ساختار سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی شما بهترین سرویس و تعمیر ممکن را ارائه دهد. کافی است با این مجموعه تماس بگیرید!

آسان پکیج وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق محفوظ است. طراحی، تولید و سئو توسط مجموعه داده کاوان دینا انجام شده است.